Według pięćdziesięciu procent respondentów, którzy brali udział w cyklicznym badaniu Barometr Provident (badanie Polaków pozwalające zrozumieć decyzje i zachowania finansowe konsumentów 15+ na ogólnopolskiej próbie 1.000 osób), wydają oni w standardowy weekend mniej niż 100 zł. Aż jedna szósta oscyluje swoje wydatki powyżej 150 zł, natomiast osoby które mają dzieci wydają średnio 91 zł więcej niż bezdzietni. Dodatkowo badanie wykazało, że najwięcej wydają osoby, które oszczędzają na przyszłość oraz nie muszą wyrzekać się niektórych dóbr – średnio około 162 zł. O połowę niższe wydatki (88 zł) zdeklarowali respondenci, którym wystarcza jedynie za podstawowe potrzeby.
A jak wygląda to w weekend Świąt Wielkanocnych? Sytuacja finansowa odgrywa bardzo ważną rolę podczas wydatków świątecznych, dlatego więcej wydają rodziny najlepiej sytuowane. Ale nie tylko, ponieważ aż pięćdziesiąt procent więcej wydadzą osoby z dziećmi (442 zł) w porównaniu z respondentami bezdzietnymi – 302 zł. Najczęściej wynika to z chęci obdarowania prezentami najmłodszych. Większość pieniędzy wydajemy na artykuły spożywcze, ponieważ tylko trzydzieści siedem procent zdeklarowało, że będzie chciało zakupić drobne upominki dla najbliższych, na które przeznaczą 123 zł.
Z roku na rok te kwoty znacznie nie różnią się od siebie – co roku nasz koszt urządzenia Świąt Wielkanocnych wynosi średnio 400 zł.